prečítajte si

Viete, čo je to užívateľsky prívetivý web?

užívateľsky prívetivý web

Vo svete internetu sa stretávame s mnohými novými pojmami a skratkami. Jedným z nich je tiež užívateľsky prívetivý web — UX. Čo sa pod týmto názvom skrýva, a prečo je na tento aspekt potrebné myslieť pri tvorbe web stránky?


Čo je to užívateľsky prívetivý web

Názov užívateľsky prívetivý web má skratku UX, ktorá pochádza z anglického User Experience Design. Označuje súbor techník a postupov, ktoré pomáhajú vytvoriť na webovej stránke prehľadné prostredie, ktoré sa ľahko používa. Práve UX často rozhoduje o tom, či návštevník na stránke zostane alebo sa vydá hľadať naplnenie svojich potrieb ku konkurencii. Dôraz na UX preto zvyšuje predajný potenciál každého webu.


Čo vám kvalitný UX prinesie?

Užívateľsky prívetivý web zvyšuje pohodlie návštevníkov pri vyhľadávaní tovaru a informácií. V pravej chvíli im ukáže to, čo chcú vidieť, ľahko sa na ňom zorientujú a pohybujú. Dôležité je dosiahnuť, aby sa na webe orientovali intuitívne bez zbytočného premýšľania. UX vám takýmto spôsobom pomôže v tom, aby sa vašim potenciálnym zákazníkom na stránke páčilo a radi sa ku vám vracali.


Na čo sa zamerať pri tvorbe webu

Aby ste vytvorili užívateľsky prívetivý web, je potrebné myslieť na súhru viacerých faktorov:

  • Prehľadnosť — usporiadanie prvkov na webe musí byť prehľadné a jednoducho rozlíšiteľné, aby návštevník ľahko našiel cestu k tomu, čo hľadá. Pomáhajú, napríklad, jasná navigácia, prelinkovanie a jednoduchosť štruktúry.

  • Rýchlosť — pomalé načítanie webu a jeho podstránok odrádza. Aby návštevník na stránke zostal, je potrebné myslieť na rýchlosť načítania.

  • Nerušené prostredie — ako na vás vplývajú weby, na ktorých na vás vyskakuje reklama a rozptyľuje vašu pozornosť? Užívateľsky prívetivý web vytvorí prostredie, v ktorom sa zákazník bude môcť nerušene venovať tomu, prečo prišiel. Minimalizuje množstvo pop-up okien, reklám na výrobky a podobne.

  • Obsah — jednotliví návštevníci stránky majú iné potreby. Užívateľsky prívetivý web preto rozdeľuje obsah na základné informácie pre návštevníkov, ktorí prišli na stránku prvýkrát a podrobnosti pre tých, ktorí už na stránke boli. Dôležité sú tiež vhodná dĺžka a prehľadnosť textu.

  • Responzívnosť — moderný používateľ internetu už nevyužíva len počítač. Web by preto mal byť responzívny, čo zabezpečí prispôsobenie zobrazovania obsahu mobilným zariadeniam. Vhodné je myslieť tiež na starších návštevníkov, ktorí si potrebujú zobrazenie zväčšiť.


Užívateľsky prívetivý web vám prinesie vyššiu návštevnosť. Ak by ste chceli, aby mala vaša stránka všetky potrebné aspekty, radi vám s jej vytvorením pomôžeme. V rámci našej práce ponúkame tiež možnosť redizajnu webu.

Zaujala Vás naša práca?

Napíšte nám

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.