prečítajte si

TRENDY VO VÝVOJI MOBILNÝCH APLIKÁCIÍ

verteco icon branding

Trendy vo vývoji mobilných aplikácii sa postupne menia a vyvíjajú, dovoľte nám predstaviť zopár z nich.

Aplikácia a jej vývoj

Na začiatok je dôležité podotknúť, že k zvyšovaniu kvality mobilných aplikácii prispel aj fakt vývoja mobilných telefónov ako celku. Zlepšovanie základných i vyšších funkcii výrazne prispieva aj v dnešných dňoch ku rozvoju už teraz širokého spektra, ktoré nám mobilné telefóny a aplikácie v nich poskytujú. Vývojári sa neustále snažia o čo najväčšiu dokonalosť služieb a rozpätia ich výtvorov.

Pre nás je to len 15 sekúnd sťahovania, no pre nich je to nekonečné množstvo hodín programovania, študovania, rozmýšľania a zdokonaľovania. K väčšej prosperite mobilných aplikácii určite napomohlo aj to najmenšie zlepšenie ako zdokonalenie mikrofónov, fotoaparátu či celkového spektra služieb, ktoré mobilné telefóny poskytujú. Pre tvorcov je dôležité aby určovali nové trendy vo vývoji mobilných aplikácií a aby ich nasledovali z hľadiska prosperity ich konečného produktu.

Webová či progresívna aplikácia

Webová aplikácia je aplikácia, ktorú je možné spustiť len pomocou webového prehliadača cez sieť. Je dôležité uvedomiť si rozdiel, ktorý vytvára webová aplikácia a webová stránka. Stránka sprístupňuje informácie alebo určité vedomosti, ktoré je možné si naštudovať avšak aplikácia je interaktívna, nie je potrebné ju stiahnuť, pretože funguje aj cez klasický prehliadač no vo väčšine prípadov je potrebné sa do nej prihlásiť aby nám poskytla benefity, ktoré obsahuje.

Progresívna aplikácia funguje na rozdiel od webovej aj bez prístupu na internet. Je možné si ju stiahnuť do zariadenia cez webový prehliadač pri čom si automaticky uloží všetky potrebné súčasti aj pre offline fungovanie. Treba si ale uvedomiť, že nie je prístupná cez Google Play či App Store ako iné bežné mobilné aplikácie.

Po úvodnom skonštatovaní a krátkom vysvetlení čo je webová a čo progresívna aplikácia sa môžeme presunúť na jednotlivé trendy vo vývoji mobilných aplikácii, ktoré na svoje fungovanie častokrát potrebujú internet no nie je to pravidlom.

1. Zapojenie umelej inteligencie

Už od roku 2018 podniky začínajú chápať význam umelej inteligencie a snažia sa ju postupne implementovať . Väčšina z nich je totiž presvedčená o tom, že umelá inteligencia vie byť práve spojovacím článkom, ktorý prepojí všetky súčasne používané zariadenia a nástroje. Za rok 2015 bolo na umelú inteligenciu minutých 300 – 500 miliónov amerických dolárov. Do roku 2025 sa nárast týchto financií môže vyšplhať na hodnotu 30 miliárd dolárov.

2. Obohatenie o rozšírenú či virtuálnu realitu

Tieto technológie priniesli revolúciu do sveta hier a zábavy a dnes postupne prenikajú aj do ostatných oblastí. Ich využitie sa objavuje v oblastiach od stavebníctva až po internetovú komunikáciu. Na Slovensku firmy rozšírenou realitou obohacujú svoj biznis alebo dokonca riešia niektoré problémy. Mobilné aplikácie s AR  technológiou očakávajú nárast do roka 2022 až na približne 4.67 miliónov.

3. Android Instant Apps si získavajú svojich ľudí

Na jar 2016 sa prvýkrát objavil pojem „Android Instant Apps,“ ktorý niektoré zdroje prekladajú ako „rýchle aplikácie pre Android“. Tieto aplikácie je možné klasicky nájsť v Play Store. Daná aplikácia nevyžaduje inštalovanie akéhokoľvek softvéru a po kliknutí na „Open App“ sa hneď spustí. Určite si každý z vás stiahol aplikáciu len na uskutočnenie jednej úlohy. Napríklad ste si stiahli aplikáciu len preto, aby ste si pozreli prílohu alebo dokončili nákup. A presne v takýchto prípadoch sa žiada využitie Instatnt App.

4. Možnosti platby cez aplikáciu

Neuveriteľných 700 miliárd dolárov v roku 2017 prekročili mobilné platby, čo za posledné roky znamená nárast o 500 miliárd dolárov. Na konferencii v roku 2018 predstavila spoločnosť Google kombináciu predchádzajúcich aplikácii Android Pay a Google Wallet – Google Pay. Táto aplikácia umožňuje platiť mobilom bezkontaktne, na jeden dotyk a neskôr aj cez tlačidlo online obchodov. Takýto spôsob platenia má za úlohu zjednodušiť mobilné platby a tým aj život naozaj výrazným spôsobom.

5. Zavádzanie gest a animácií priamo do aplikácií

Gestá pri používaní smartfónov či aplikácii môžu mať veľký význam a to sa ukázalo najmä uvedením nového iPhonu X. Užívateľské rozhranie riadené gestami môže priniesť menší neporiadok, jednoduchšie používanie a bezproblémovú interakciu Čím viac sa aplikácia spolieha na ovládanie gestami, tým menej tlačidiel sa zobrazuje na displeji.

6. Personalizácia aplikácií sa bude stále stupňovať

V súčasnosti je personalizácia obrovským trendom a dopyt po nej sa v podnikaní stále zvyšuje. Výborným príkladom je samotný Netflix, ktorý sleduje vaše osobné preferencie – konkrétne filmy, ktoré ste pozerali alebo vo všeobecnosti veci čo vyhľadávate – a na základe toho prispôsobuje obsah vášmu správaniu.

Trendy vo vývoji mobilných aplikácii

Ak by vás zaujímalo niečo viac o téme: Trendy vo vývoji mobilných aplikácii poskytneme vám s radosťou aj ďalšie informácie, kontaktujte nás prostredníctvom našich stránok. www.verteco.sk / verteco.cz .

Zaujala Vás naša práca?

Napíšte nám