prečítajte si

PREDAJ V BUDÚCNOSTI.

Predaj cez internet. Možno ste si aj vy počas korony uvedomili, že Váš biznis musí mať digitálnu vetvu, ktorá počas bežných dní podporuje jeho predaj a počas svetových katastrof či pandémií supluje bežný predaj. Prípadne ste sa počas voľných dní zamysleli, že by ste chceli konečne rozbehnúť Vaše vysnívané podnikanie a pretaviť myšlienku do konkrétneho biznis plánu s reálne fungujúcim predajom na internete.

Ak ste sa teda dali na e-commerce a čítali ste, že to má budúcnosť, tak áno, aj aktuálna situácia počas pandémie Vám dáva za pravdu. Ľudia skutočne objavili nákup cez internet a využívajú ho už fakticky na čokoľvek. Strach z nákupu z doby pochybných 90tych rokov fakticky zmizol, jednak kvôli pravidlu, že nekalý biznis nemá dlhú životnosť, a jednak kvôli už takmer dokonalej európskej legislatíve, ktorá ochraňuje spotrebiteľa a nenecháva ho napospas špekulatívnym predajcom na internete.

Predaj v budúcnosti

Čo je dôležité pre predaj ? CENA,FUNKČNOSŤ ČI OBOJE ?

Viete ako to je s cenou, nie vždy sa dá úplne porovnávať. Auto si viete takisto zaobstarať za 6 tisíc a takisto aj za 60 tisíc eur. Pýtajte sa teda vášho dodávateľa, aký eshop vám to nacenil. Sú tu ale aj ďalšie, čisto technické a pragmatické veci. Napríklad- akým spôsobom sa dá u vás platiť? Je to len dobierka a vklad na účet? To je veľmi jednoduchý spôsob, no klient často chce platbu kartou, respektíve je to výhoda pre váš cashflow. Odporúčame preto mať zaimplementovanú nejakú z platobných brán. Sú bezpečné a pohodlné, no treba si dať pozor na výber tej správnej. Majú rôzne odstupňované cenníky a rôzne politiky. My odporúčame GoPay, prípadne 2CheckOut, no zaujímava voľba je aj Stripe.

Nezabudnite ani na dobrý výber kuriéra, pretože tam sa, rovnako pri platobných bránach, otvára široká škála dobrých aj menej dobrých ponúkaných firiem či riešení. Nedá sa odporučiť jedna dobrá služba, pretože každý biznis má svoje špecifiká a výhodnosť teda nie je univerzálna. Každopádne, v dobre urobenom eshope vás rovno napoja na kuriérsku službu, aby ste mali zautomatizovaný aspoň nejaký úsek logistických procesov.

Dve záverečné ingredience, bez ktorých sa nepohnete.

Máte už pekný eshop, super. To ale neznamená automaticky predaj. Ak chcete mať zarábajúci eshop, nie len krásny eshop, treba nato dve jednoduché základné ingredience:

  1. čas – každý predaj vyžaduje úvodné nazbieranie kritickej masy, teda potrebného množstva, aby predaj nabral samospád. Samospád sa tvorí opakujúcimi nákupmi už existujúcich zákazníkov, ďalej šírením dobrých referencií medzi sebou a v neposlednom rade lepšou indexáciou od googlu (teda posúvanie vašej stránky v organickom vyhľadávaní smerom hore).
  2. peniaze – žiadny marketing sa nedá robiť bez peňazí. Áno, pokiaľ je dobrý, dostanete z jedného eura väčší výtlak. Každopádne, potrebujete na začiatok niečo preinvestovať. Musíte ale rátať aj s tým, že každý dobrý eshop investuje do marketingu aj v neskoršej fáze, kedy je už známy a má fungujúcu klientelu. Vy sa totiž musíte klientom stále pripomínať, pretože vaša konkurencia určite nespí. Takže s výdavkami do marketingu musíte bohužiaľ rátať stále. Výhodou ale pre vás bude neustály rast tržieb. Alebo chcete radšej postupný úpadok?

Pre viac informácii navštívte : www.verteco.sk

Zaujala Vás naša práca?

Napíšte nám